dinsdag 4 december 2012

Fraisekeskleedje voor Petoetje

Nog stof over van Petatje's kleedje en aangezien Petoetje ook een kleedje wou in dat stofje heb ik inspiratie gezocht in het boek 'Stof voor Durf-het-zelvers'. Het bovenstuk is van p. 78 en de rok van p. 73. Want voor een cirkelrok had ik te weinig stof over.
De afwerking gebeurde dit keer met een rood paspelbandje en onderaan een rood bias. En dan is het kleedje toch helemaal anders dan dat van haar zusje.
Ik merk wel dat de onderste paspel soms niet mooi uitkomt maar dat komt door mijn assemblageskills. Dat zal wel beteren als ik meer naai.
Het bovenstukje heb ik binnenin met een voering afgewerkt.
Mijn volgende uitdaging? Voor Kerstmis wil ik mijn meisjes een heus prinsenkleedje maken. Morgen zoek ik achter een patroontje en de stofjes. Of als iemand mij kan helpen met een leuk patroon: steeds welkom!


en de Ukele mocht uiteraard niet ontbreken ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten