maandag 19 november 2012

A-lijnjurkje voor Petatje!

Eindelijk een kleedje voor Petatje! En zo fier dat ze was. Het patroon komt van het basisjurkje van dit boek in 1 stuk overgetekend dus de rok onmiddellijk onder het  bovenstuk geplakt. Maar ik heb dan een rechte lijn getrokken van onder de oksel tot het uiterste punt van het rokje dus ik had een A-lijntje op een simpele manier gemaakt!
De stof met aardbeitjes komt van De Strik in Ledeberg en binnenin heb ik een voering gemaakt. Die stof heb ik gekregen van mamaatje. Zij naaide vroeger ook en heeft me onlangs heel veel stofjes gegeven waar ik mijn creativiteit nog wat op kan botvieren.
1 probleem: ik had de rugpand in 1 stuk gemaakt: ik zet alles in elkaar en wat bleek: ik was een officiële keerkluns. Ik kreeg het kleedje dus niet gekeerd!!!! Alles had ik geprobeerd maar het lukte dus niet. Heb zelfs vele blogs nagelezen om mijn probleem te verhelpen. Niets was echt duidelijk. Dus mijn hulplijnen ingeschakeld. Hulplijn 1 raadde me aan om te tornen (niet weer! Is duidelijk mijn specialiteit geworden!!!!) maar hulplijn 2 had een andere optie en daar had ik meer zin in! Gewoon de rugpand in 2 snijden! Bij deze dus gebeurd. Al een geluk dat ik een maatje groter had gemaakt dus Petatje kon er nog ruimschoots in! Bij deze bedank ik mijn beide hulplijnen want zonder hen had Petatje nog geen kleedje.
Als ik de foto zo bekijk heeft mijn glazen deur dringend een poetsbeurt nodig. Dus ik weet wat ik straks al ga doen. :-)
Stof: katoenen aarbeiprint van bij "De Strik" in Ledeberg
Patroon: zelf gemaakt op basis van basisjurkje van dit boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten