donderdag 8 november 2012

Paaseieren verwerkt!

Elk jaar, maar dan ook elk jaar heb ik het zitten. Tegen sinterklaas mag ik de paaseieren verwerken en tegen Pasen mag ik chocolade sintjes en pietjes verwerken! En steeds denk ik: ik zorg voor minder chocolade maar dan krijgen ze van de peters of de meters of de oma's en de opa's weer zoveel en is het dus weer dan dat. Dus ... weer chocomousse-tijd!!!
Ziehier het resultaat en het recept! Is simpel èn heel lekker! Suiker of zoetstoffen zijn niet nodig want die eieren hebben genoeg zoetigheid.

Er waren er uiteraard veel meer gemaakt, maar ondertussen zijn er al enkele binnengespeeld door mijn bezoekers.

Recept 

200 gr paaseieren in melkchocolade
4 eieren gesplitst.
3 el water

Laat de chocolade smelten au bain marie, voeg er het water toe.
Klop de eiwitten op tot stijve sneeuw.
Klop de eidooiers op.
Wanneer de chocolade een gladde boel is geworden, neem je de pot van het vuur.
Voeg de opgeklopte eidooiers toe en roer goed om.
Spatel dan het opgeklopte eiwit voorzichtig door het chocolademengsel.
Giet in potjes en laat ong. 4u opstijven in de ijskast.
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten