dinsdag 13 november 2012

Het mysterie van de verdwenen zonnebril en waarom ik er nu twee heb!

Een dikke maand geleden was ondergetekende haar zonnebril (nen echte Prada) kwijt. Grote paniek, want de zon scheen nog steeds en hij kostte me indertijd toch wat. Alles afgezocht en mijn hele geheugen ondergegraven. Het kon niet anders zijn dat ik hem kwijt was in mijn favoriete stad Gent! Ik herinnerde me dat ik tijdens een shoppinguitje mijn zonnebril had neergelegd op mijn handtas, dus het kon dat ik in alle verstrooidheid mijn handtas heb opgenomen, zonnebril niet gezien dus die ofwel erafgevallen of misschien zelfs gestolen. Ach, het deed wel zeer, maar het was maar een zonnebril; ok een dure, maar toch: er zijn ergere dingen in de wereld. Dus ik op zoek naar een vervangend model. Heb dan maar een Ray Ban genomen.
Vandaag stond ik in de badkamer, komt Petatje naar me toe met de woorden: "mama, nu ga je superblij zijn! Want ik heb iets teruggevonden." En ja hoor, Petatje stond daar met mijnen Prada in haar handjes, vol krassen maar nog heelhuids. Toen ik haar vroeg waar zij hem had gevonden zei ze trots: "in mijn speelgoedbak". Wat heb ik hieruit geleerd? Vanaf nu laat ik nooit meer mijn zonnebril rondslingeren op de keukentafel of elders waar er modepoppemiekes en mini-pretmadammen naar kunnen grijpen. Want ze lopen o zo graag rond met mama's spullen. Nu dat ik niet eens mijn 2 kapoenen verdacht bleken ze er toch mee vandoor te zijn geweest! Gevolg: Eleke heeft 2 zonnebrillen! En kan dus afwisselen. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten