vrijdag 9 november 2012

Pijnlijke poncho voor Petatje

Petatje wou al een hele tijd een mooie poncho. En op het stoffenspektakel zag ze toch zeker de "Hello Kitty"-fleecestof! Dus het moest een "Hello Kitty"-poncho worden. Zo gezegd, zo gedaan ...


Gisterenavond patronen overgetekend op patroonpapier. En eerlijk gezegd? Ondergetekende heeft er lang aan gezeten. Het is immers een Duitse beschrijving en niet echt duidelijk.


Daarna geknipt. Bleek dat ik een model teveel had getekend en geknipt uit het patroonpapier: er was immers een Kinderponcho mit Rund- oder Spitzsaum en een V-Kinderponcho (Zipfelponcho). Ik had dus alle patronen van 1 tem 6 overgetekend in Petatje's maat. Dus zowel die eerste als die tweede poncho. Ach, dan kan ik die tweede toch ook gewoon maken? Ken het nu toch.

Voor het slapengaan heb ik nog alles uitgeknipt uit de stof zodat ik vanmorgen kon beginnen.

En ja hoor, vanmorgen alles gezigzagd (heb persoonlijk geen overlock maar staat op mijn verlanglijstje) en in elkaar gezegd. En deze keer zonder tornen!!! Waar gaan we dat schrijven?

Maar ... deze poncho heeft me bloed, net geen zweet en geen tranen gekost maar wel nog extra gevloek. Want terwijl ik tijdens het zigzaggen een schampwonde in mijn middelvinger kreeg door de naald, kreeg ik bij het assembleren een echte naaiwonde. De naald van mijn naaimachine ging gewoon door mijn wijsvinger. Veel pijn, gepik en gevloek! Wees gerust, geen bloed op de mooie stof: mijn reactiesnelheid was hierin optimaal.

Daarna de ingeving dat mijn tetanusspuit wel meer dan 10 jaar geleden was dus de dokter gebeld. Een uur later kreeg ik mijn spuit en dus kon ik met een gerust hart weer verdernaaien. En voilà, het resultaat. Petatje supertevreden en ze loopt er al constant mee rond. Dat maakt het allemaal waard!



Model: Modell 340 (gekocht op Stoffenspektakel)
Stof: Fleece 'Hello Kitty' (gekocht op Stoffenspektakel)

4 opmerkingen:

  1. Ik heb woensdag dit patroon ook gekocht, idd effe vloeken om het te snappen (en ook eentje teveel getekend)
    Een vraagje die "gaten voor de armpjes" is dat handig? Ik zou denken dat daar kou doorkomt? Heb nog nooit een poncho met zo'n gaten gezien... Vandaar gegoogled en u blog gevonden ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Veerle,
      ik ben blij dat ik niet alleen gevloekt heb: het is idd niet echt duidelijk. De gaten voor de armpjes zijn niet echt nodig: mijn meisje gebruiken ze evenveel wel als niet. Je poncho gaat alleszins sneller af zijn als de gaten er niet in zitten. Veel succes ermee en laat zeker het resultaat zien!

      Verwijderen
  2. Hey, ik heb dit patroon vorige week ook gekocht en heb het een beetje kunnen vertalen maar klopt het dat je de kap aan elkaar naait en het beleg dan enkel aan de rand? Zo kan ik het afleiden van jouw foto. En de armsgaten? Moet je die apart uitknippen of gewoon het patroondeel op je voorstuk leggen, overtekenen en het gleufje naar binnen vouwen en rondstikken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wim, de kap idd aan elkaar naaien en dan het beleg aan de rand eraanstikken. De armsgaten heb ik apart uitgeknipt en er zo aangenaaid.
      Het patroon is niet echt simpel in het begin, maar als je het doorhebt valt het wel goed mee.
      Veel succes!

      Verwijderen